Pagini

miercuri, 4 mai 2011

Spuma de ciocolata alba cu menta

Saptamana trecuta am citit pe blogul Ioanei aceasta reteta si mi-am zis musai s-o incerc pe weekend.

Doar ca pe weekend n-am prea avut chef si am si uitat de ea. Dar ieri, cautand ceva in agenda, am dat peste reteta cu pricina:
"Ingrediente (pentru 2 portii): o ciocolata alba, 200 ml frisca lichida, 2 albuse de ou, 2 linguri de zahar, un varf de lingurita de menta uscata, 2 frunze de menta proaspata (se gaseste in supermarket).
Mod de preparare:
- ciocolata alba se rupe in bucati mici si se pune intr-un vas in bain-marie la topit. Se amesteca bine pana obtii o crema groasa.
- frisca se bate cu mixerul (trebuie sa fie foarte rece).
- albusele se bat ca pentru bezea cu cele doua linguri de zahar, pana obtii o spuma consistenta.
- ciocolata se pune peste frisca si se amesteca, apoi se adauga albusurile batute spuma si menta uscata. Se amesteca usor de jos in sus, pana se omogenizeaza.
- se lasa la frigider 1-2 ore si se serveste la pahar, decorata cu o frunza de menta!
Pentru o seara speciala nu trebuie sa va lipseasca sampania. La spuma de ciocolata alba merge o sampanie clasica, frantuzeasca, fara aroma. Va doresc o noapte de vis!"

M-am dus fuguta la minimarketul din colt sa cumpar ciocolata si frisca, oua aveam de la bunica, menta uscata si zahar aveam, peste menta verde am sarit (deh mergea si fara ca doar nu era pentru musafiri sa mai apelam si la decor), asa ca nu mi-a mai ramas decat sa ma apuc de treaba. So, la 21.30 eu pregateam spuma de ciocolata alba cu menta. Am dat-o la rece pentru 30 minute (atat am avut rabdare sa astept) si apoi am incercat-o. Este delicioasa, dulce si racoritoare. Am incercat sa-o fotografiez, dar aseara nu prea mi-a iesit, asa ca imprumut poza Ioanei.
Este o reteta foarte usor de preparat, rapida si ieftina. Cu siguranta o voi repeta. Nici sampanie n-am avut, dar va asigur ca a mers si fara.
Multumesc, Ioana!

Enjoy!

6 comentarii:

  1. Deci... lene este, menta nu, ciocolata alba nu. Dar arata sublim! Daca iti place ciocolata alba, incearca Lindt Petits Desserts cu mousse de ciocolata alba - delicioasa!
    Eu am facut azi un chec si a fost oribil, ca am pus zahar brun in loc de zahar alb si mi-a iesit lipicios si amarui :(. Am mancat doar crusta si restul l-am aruncat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea, imi pare rau sa aud ca nu ti-a iesit checul. Cu zaharul brun am avut si eu ceva probleme, intr-adevar nu este dulce ca cel alb, dar e mai sanatos. Incearca sa pui mai mult decat este trecut in reteta (eu asa fac) si iese mai dulce.
    Mie imi plac dulciurile la nebunie si imi place sa incerc retete noi, pe care le iau de pe net de multe ori. Imi plac prajiturile cu crema (calorii la greu, stiu, dar asta e) si de fiecare data cand gasesc o reteta care-mi face cu ochiul, trebuie s-o incerc.
    Te pup si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, si mie imi plac cele cu crema si bine insiropate (tot de lene, sa nu am ce mesteca la ele :))!
    Cred ca zaharul brun merge doar in combinatii cu scortisoara sau nucsoara (in dulciuri gen banana bread), ca altfel are un gust asa pregnant, acopera toate aromele. E bun de facut si body scrub, daca esti pasionata de retele naturiste.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur mult ca ti-a placut reteta mea:) Te pup si iti multumesc :P

    RăspundețiȘtergere
  5. @Cat: s-ar putea sa ai dreptate cu zaharul brun, are el o aroma mai aparte si acopera unele arome.
    ohhhhoooo... scrub din zahar brun demential!!! daca ii mai adaugi si un pic de miere si un pic de lapte te-ai scos :P
    sau din zat de cafea...
    I know...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ioana: super reteta. Am mai vazut cateva retete pe blogul tau care mi-au facut cu ochiul si pe care cu siguranta le voi incerca, doar sa am putin timp liber :)
    Pup

    RăspundețiȘtergere